zondag 29 januari 2017

A triangle a day keeps the doctor away.....

Nijntje ziek, Sinterklaas ziek, Hopla ziek, Tiny ziek, Mama ziek, Papa ziek,
Roosje ziek, Omi ziek, Opi ziek............
Eén grieppatiënt geeft zijn ziekte door aan minstens 4 personen.

"Dear Jane - taartpunten - eerste blokje gemaakt in 2007 -
Janiacs - triangle tips - technique tips - Baby Jane"
Een koortsdroom is een droom die je krijgt als je koorts hebt en zijn
meestal de meest erge dromen die je kan hebben.


Ondertussen is de koortsdroom voorbij. Maar dat ik mijn eerste
Dear Jane blokje 10 jaar geleden gemaakt heb is gewoon pure realiteit.
 
Terwijl ieder spiertje in mijn lijf nog pijn doet kan ik het toch niet
laten om mijn Dear Jane map terug boven te halen. Nog 20 blokjes
van het middendeel moeten gemaakt worden. Hm, dat valt best mee!

En daarna nog vier randen met in totaal 56 taartpunten.
Als ik nu niet streng ben voor mezelf dan dreigen deze
taartpunten ook een 10-jarenplan te worden. Geen sprake van!!
"A  triangle a day keeps the doctor away"
Ondertussen voel ik me iedere dag een beetje beter worden.
Als ik naar de weersverwachting kijk dan zie ik me binnenkort
zo zelfs weer rondhuppelen.  Nieuwe energie opdoen om eindelijk
de eindsprint met de Dear Jane aan te gaan!
Ik hou jullie op de hoogte..........
Groetjes Liliane


8 opmerkingen:

  1. Graag Liliane, dat je ons op de hoogte houdt! De dear jane is een van de grote quilts die me al jaren trekt maar er niet van komt.... wie weet... ooit.... Ondertussen kijk ik graag mee met jou! Sterkte met de griep-restverschijnselen, hier in huis ook de familie snip en snotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Liliane zelfs over ziek zijn weet je een prachtige post te maken. Met hele leuke boekjes en mooie plaatjes. En de Dear Jane.. zij verveeld nooit. Ik zag vandaag ook een paar blokje en ik zit serieus te denken om er een te starten! Lekker met de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Liliane,

    Van harte beterschap gewenst! En dat geldt voor de hele club natuurlijk, 't is me wat ...
    Goh wat een werkstuk, je Dear Jane, en dan lijkt 10 jaar lang. Maar al die andere 'tussendoortjes' etc. leveren eigenlijk een topproductie op, toch? Ik vind je überhaupt al heel dapper met al die kleine stukjes stof voor één triangle, ik geloof niet dat ik de moed heb om daar aan te beginnen. Veel plezier ermee in elk geval! Als je aan de beterende hand bent, is het wel lekker hobbyen zo, losse blokken aan elkaar zetten.
    Ik bedenk me dat mijn 'Lea's Quilt' ook al zo'n 8 jaar 'in wording' is, eens kijken hoe lang dat nog gaat duren ;)

    Fijne dag en knap snel weer op! Beterschapsknuffel van mij.
    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastig die griep als je alleen maar van taartpunten kunt "dromen"! En als je dan aan de beterhand bent komt die naaikoorts weer opzetten. Maar dat laatste was niet zo erg aan het mooie resultaat te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelende griep, maar een heel gezellig blogje.
    Van harte beterschap.
    🌹🌹🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, de DJ.... ben zelf net begonnen, 10 jaar zou zomaar ook mijn tempo kunnen zijn (tussen alle andere projecten door), vind tot nu toe ieder blokje fascinerend, steeds weer een klein puzzeltje om op te lossen. Beterschap nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je complimenten op mijn blog. Vind appliqueren erg leuk, maar je ziet best wel steekjes hier en daar hoor. Het is niet perfect, maar wel netjes.
    Jouw Jane blokjes zijn trouwens ook prachtig. Je bent er al 10 jaar aan bezig???
    Dat is wel erg lang.
    Ik ben er aan juni dit jaar aan begonnen, en ik vind het super leuk om te doen.
    Maak hem wel kleiner en ook zonder punten omdat ik niet zo gek ben op die punten aan de rand. Dus het zal wel geen 10 jaar gaan duren denk ik.
    Hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent en kunt genieten van de lente dagen die er aan gaan komen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen