vrijdag 2 juni 2017

Seven Sisters.....

Regelmatig kom ik via Pinterest een foto van een quilt tegen
waarvan mijn quilthart toch héél snel gaat kloppen!
Zo ook van deze Seven Sisters quilt!


Met het malletje van bij Wendy's Patch&Stitch studio was een
proefblok vlug gemaakt.


Nu heb ik de gewoonte om telkens als ik naar Wendy ga één of meerdere
van mijn probeersels mee te nemen. Zo kreeg ze dus ook mijn proefblok
onder ogen. Blijkbaar had ik haar aangestoken met het SS-virus want
toen ik vorige week bij haar kwam liet ze me deze blokjes zien. "Ik was
helemaal om toen ik jouw blok zag" zei ze. Het enige verschil is dat zij
met kleinere malletjes gewerkt had. "Ik heb ook al een naam bedacht
voor het quiltje". Mijn quiltje krijgt de naam "Liliane"!
Wow, hoe cool is dat.


Nog stevig onder de indruk van "het quiltje met mijn naam" stuurde ik Wendy
een mailtje met de vraag of ze voor mij deze kleine malletjes mee kon brengen
naar de "Stoffen bazaar" die vorige zaterdag plaatsvond in Waalre.
Bij het hemden quiltje (enkele blogjes terug) heb ik ondervonden dat
werken met een stempel toch niet mijn ding is. Ik ben weer super tevreden
met deze fijne malletjes.


Vanmiddag was ik samen met mijn quiltmaatje terug bij Wendy.
Het leek wel of er een groep Seven Sisters in de winkel aanwezig
was! Blijkt dat dit de dames van de vrijdagse bee waren. Iedere
eerste vrijdag van de maand is er bij Wendy een bee.


Leuk om mijn blokjes zo naast die van Wendy te zien liggen.
Voor mijn kleurkeuze laat ik me inspireren door een vintage
poster die ik in Nantes gekocht had.


Wat een plezier om zo stofjes te kunnen uitzoeken!
Toen wij onze spulletjes terug hadden ingepakt
stond er buiten op de stoep een volgende Seven Sisters
groep klaar om in Wendy's snoepwinkeltje los te gaan.


Ondertussen zochten wij ons bekende terrasje op en hebben
we enkele uurtjes gezellig zitten keuvelen over de dingen des levens.
Wat een heerlijke namiddag......

Deze foto heb ik vorig jaar op de beurs "Pour L'amour du Fil"
in Nantes gemaakt. Dit scrapbook lag toen in de kamer van
Linda Koenig. Ik vroeg haar of dit boek van haar was. "Het
boek hoort bij de decoratie gedaan in opdracht van Quiltmania"
zei ze toen. Ik vond dit zo'n leuk boek dat ik er aan dacht
om ooit zelf zoiets te maken.


Volgend jaar word ik zestig. Tegen dan wil ik
"Het scrapbook van mijn leven" klaarhebben.
Mijn grootste helden zullen alvast vertegenwoordigd zijn -:) !!
En ik dan!!! Geen paniek Tiny! Ik zal jou heus niet vergeten hoor!!
Fijn lang weekend en tot een volgende keer!
Groetjes Liliane

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk en bijzonder allemaal!
    En mooie blokjes:0))
    Veel succes met t boek van je leven...K ben benieuwd!
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een mooie quilt de Seven Sisters. Of de Liliane zoals deze nu heet bij Wendy. Grappig! Dat lijkt me nog een heel werkje zo'n scrapbook maken over jouw 60 jaar. Over 65 dagen wordt ik 65 jaar. Ik zal geen scrapbook en geen fotoboek maken. Wel heb ik veel mooie herinneringen! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals altijd is het weer een feest jouw blog te lezen! Ik hoop nog lang van jouw verhalen en foto's te mogen genieten.
    Een fijn (quilt) weekend toegewenst.
    Veel liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Liliane, en wat heerlijk dat je andere mensen zo kunt inspireren! Ik ben benieuwd naar het boek wat je gaat maken met allemaal mooie inspiratie plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die Seven Sisters! Dat kamertje gaat prachtig worden! Leuk die boeken uit de kinderjaren. Maar als ik goed kijk: nonkel Bob en Tante Terry zijn op de foto wel echt jong! Maar dat is en blijft Tiny ook. Als ik de kleindochters voorlees uit Tiny voel ik me net zo jong als 'toen'. Ben weer benieuwd naar het resultaat. Tot over enkele weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie projecten. Je 7-sisters en je scrapbook. Ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een prachtige quilt.
    Ik ben heel benieuwd naar je scrapbook.
    Fijne week.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die Seven Sisters quilt! Daar ben je wel even druk mee.
    Zo'n plakboek van vroeger..... natuurlijk had ik dat ook. Zo jammer dat het op een bepaald moment (waarschijnlijk toen er jongens in het spel kwamen) is weggegooid.
    Zou ze zo graag nog eens zien.

    BeantwoordenVerwijderen