zondag 29 oktober 2017

Goede voornemens....

Goede voornemens.
De meeste mensen maken ze met nieuwjaar, ik maak
ze nu het jaar teneinde loopt -:) !


Quilten en patchwork zijn mijn passie. Iets meer patchen,
iets minder quilten. Het gevolg daarvan is dat de stapel tops
best wel groot begint te worden. Dus heb ik me voorgenomen

om voor het einde van het jaar nog een aantal tops om te
zetten in afgewerkte quilts.


Zoals jullie zien ben ik met een kleintje begonnen, dat geeft
moed om de volgende vast te pakken. Het is een six pointed star
quiltje. De top was klaar in februari 2015.


Bij de keuze van de stofjes heb ik me laten inspireren
door het kleurenpalet van dit oude schommelpaardje.


Wie mijn blog al langer leest zal zich het blogje over dit
schommelpaard nog wel herinneren. Aan de hand van

een sticker op het paardje heb ik toen wat opzoekwerk gedaan 
op het internet. Wat ik toen hierover gevonden heb kan je
lezen bij "Dag 637" van 11 februari 2015.


Het volgende project wat ik graag wil afwerken is deze
hexagontop. Het boek heeft niets met de top te maken maar
ik vond de combinatie mooi voor een foto op Instagram.
(Je kan me ook volgen op Instagram)


Tijdens onze quiltweek aan zee heb ik de quilt al op de randstof
geappliqueerd. 


Daarna heb ik ze gedubbeld en de eerste quiltsteekjes zijn
ondertussen gemaakt. 


Onze quiltweek aan zee was op alle vlakken een toppertje.
Het weer was prachtig en heeft ervoor gezorgd dat meer dan
de helft van "het werk" dat ik meegenomen had onaangeroerd
mee teruggegaan is.


Omdat we ondertussen allemaal kleinkinderen hebben wordt er
tegenwoordig ook voor deze doelgroep gewerkt.
Hier een speeldeken die MJ voor haar kleinzoontjes gemaakt
heeft. Een twaalftal van deze schattige borduurwerkjes vonden
een plekje tussen verschillende ruitenstofjes. 


Hier in een hoekje ligt de prachtige quilted diamonds van A.
Een heel gepriegel deze kleine blokjes maar het resultaat is
erg mooi!!


Hier is mijn plekje van de tafel. Dit stapeltje blokken kan weer
aan de grotere top gezet worden.


Omdat het zo mooi weer was zijn we ook een dagje naar Brugge
geweest. 


Kijk maar eens hoe lang de rij wachtenden bij de ijsjeswagen was!
Neen, hier gaan we niet aanschuiven. We zijn tenslotte met
een missie naar Brugge afgezakt. We zijn op zoek naar Gobelin,
een mooie quiltwinkel in de Langestraat. Na ons bezoek aan
de quiltwinkel springen we ook nog even binnen bij de kringwinkel
die iets verderop in de straat ligt.


Met deze mooie buit verlaten we de Langestraat en
slenteren we nog wat verder door de straten van Brugge.


Ondertussen zijn we alweer een weekje terug thuis
 en het gewone leventje herneemt zijn gangetje.
 Deze week is het hier herfstvakantie. Het zal dus
morgen een Juliette+ (Rosalie)dagje zijn. 
Fijn om Rosalie nog eens op maandag hier te hebben
want dat heb ik echt wel gemist!!
Fijne week allemaal en tot een volgende keer!
Groetjes Liliane

6 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk quiltje zo in de kleuren van het paard, prachtig, sowieso je blog erg mooi, ik hou van die zelfde stijl, leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk toch dat jullie zo'n heerlijke week hebben gehad. Dat moet echt genieten geweest zijn.
    En wat een prachtige projecten heb je daar allemaal.
    Zelf ben ik onlangs weer begonnen aan een nieuwe quilt, met een cursus.
    Heb er veel zin in. Allemaal blauw met wit.
    Fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Liliane,

    Je quilt is zo mooi en het paard ook! :)
    Dat klinkt als een goed weekje weg. Ik wil ook zo graag eens naar Brugge, nog nooit geweest. En nu ik weet dat er ook een quiltwinkel zit helemaal ...
    De hexagons stapel ziet er goed uit.

    Veel plezier met de kleine dames en een warme groet vanuit een fris Nederland,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie alleen maar heel veel moois voorbij komen.
    Een echt geniet blogje.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel te genieten dus deze weken.
    Wat goed van je om je tops nu eerst te gaan quilten.
    Eéntje af, zo mooi geworden! Hoewel ik erg afgeleid werd door dat schitterende paard op de voorgrond, echt heel mooi.
    De hexjes-top in nu aan de beurt, ook al zo mooi. Vind het altijd zo jammer dat tops vaak blijven liggen, want dan wordt het nooit een quilt.
    Liever doe ik een paar patchen en één quilt quilten, zodat ik kan wisselen, ook beter voor de handen.
    Veel plezier met quilten, want als je eenmaal op gang bent, gaat het vast lekker opschieten.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nu ik weet dat er ook een quiltwinkel zit helemaal ... De hexagons stapel ziet er goed uit.


    แคมฟรอก



    BeantwoordenVerwijderen